Dla każdego nowego Użytkownika mamy 10 Punktów w prezencie!
Czyli pierwsze Ogłoszenie jest darmowe!!!
Dodatkowo za każde dodane Ogłoszenie dostaniesz 2 Punkty.
Oferta ważna do odwołania.
Wiele samochodów różnych marek stojących obok siebie
Nowy samochód to zdecydowanie jeden z droższych wydatków, który może mocno obciążać domowy budżet. Skrupulatne przemyślenie wyboru pozwala uniknąć ewentualnych rozczarowań i kosztów dodatkowych zaraz po zakupie. Podjęcie decyzji co do konkretnej marki lub modelu powinno zostać zawsze poprzedzone dokładną analizą aktualnej oferty rynkowej. Na jakie kwestie warto zwrócić szczególną uwagę? Na czym się opierać jeśli chodzi o dealerów poszczególnych marek? Jak wybrać samochód? Czy warto kupić pojazd z salonu? Tego dowiesz się właśnie tutaj!

Co powinno znaleźć się pod maską?

Dobór jednostki napędowej to klucz do sukcesu. Do niedawna kierowcy zwracali uwagę wyłącznie na pojemność i moc, które w teorii definiują dobre auto. Mimo powszechnego dostępu do internetu i źródeł informacji wielu ludzi nadal nie wie, jak wybrać samochód. Bogata oferta rynkowa paradoksalnie nie ułatwia decyzji, a szerokie spektrum producentów proponuje silniki budowane na podstawie downsizingu. Pamiętajmy, że przed zakupieniem silnika należy zadać sobie pytanie: w jaki sposób będziemy korzystać z pojazdu?

Jeśli auto przez większość czasu będzie służyło do poruszania się po mieście, to nie mają sensu większe inwestycje związane z liczbą przełożeń czy też wyższe osiągi. Ponadto obecność różnych dodatkowych rozwiązań takich jak np. turbosprężarka będzie wymagało od kierowcy specyficznej techniki jazdy. Jak wybrać samochód, który sprawdzi się w większości przypadków?

Warto mieć na uwadze, że w klasycznej eksploatacji bardziej niż moc przydaje się, pomijany z reguły przez klientów, moment obrotowy. Parametr ten w głównej mierze decyduje o przyspieszeniu samochodu. Ma to faktyczne przełożenie w trakcie jazdy po mieście, kiedy to np. często zmienia się prędkość lub stoi w korkach. Dobre auto charakteryzuje się zachowaniem jak najlepszej płynności prowadzenia w mieście.

Dobre auto – koszty związane są nie tylko ze spalaniem

Informacje o wykorzystaniu paliwa przez dany pojazd podawane przez producentów bardzo często mijają się z prawdą. Fabryczne cykle pomiarowe nie są obiektywne. To właśnie na ich podstawie producenci obchodzą limitowaną przez przepisy unijne emisję spalin. Różnice pomiędzy pomiarem w rzeczywistości a środowiskiem fabrycznym potrafią sięgać nawet 40%. Dla pewności dobrze jest pomnożyć wartości podawane przez producenta o 1,3.

Zużycie paliwa to tylko jeden z wielu elementów tworzących całość ponoszonych kosztów. Warto sprawdzić też koszty i bezwzględną częstotliwość przeglądów oraz warunki gwarancji danej marki. W teorii im ochrona na części trwa dłużej, tym w lepszej sytuacji nabywca się znajduje. Nie jest to prawdą. Gwarancja podlega limitowaniu z konkretnym przebiegiem, a umowy wykluczają z niej w swoich postanowieniach wiele istotnych podzespołów. Należy przeczytać dokumenty dokładnie przed podpisaniem.

Na koniec należy nadmienić, że dobre auto nie kosztuje w rzeczywistości tyle, ile zapłacimy u dealera. Rzeczywista cena jest wyznaczana dopiero w przypadku odsprzedaży! W tym przypadku wlicza się zakładany okres eksploatacji i notowania rynkowe danych modeli w konkretnym wieku. Spadek wartości pojazdu następuje w zasadzie po pięciu latach. Po ich upływie samochód wart będzie zaledwie 30 proc. sumy, jaką za niego zapłaciliśmy. Z tego względu bardzo często warto zainwestować w pojazd z salonu niż jego pozornie tańszy odpowiednik.